23. august 2010

Sauteret spidskål med æble. - Den rene smag!

- Jeg er vild med krydderier. De gode af slagsen. Jeg er også vild med krydret mad. Meget krydret.

Men samtidig elsker jeg og er stor fortaler for de rene smage. Mad tilberedt med stor respekt for de enkelte ingrediensers integritet!
















Jeg er også stor tilhænger af, at man bruger og forsøger at mikse hvad man nu har af råvarer til sin rådighed.

I dag skulle det være nemt og enkelt. De dage skal man ha! Og det behøver ikke blive et ringere måltid af den grund.

Et kig i frys og køl og vi stod med 3 ingredienser jeg var helt sikker på ville gå godt sammen.

- Spidskål
- Æbler
- Fisk

Spidskål snittes fint. Dampes i så lidt letsaltet vand som muligt. Bare et par min. så kålen falder en anelse sammen. Når al væde er dampet væk, sautér kålen i lidt smør eller hvad du nu foretrækker, skru op for varmen, helt op, og tilsæt citronsaft/god aromatisk lys eddike. Lad citronsaft og eddike dampe ind i kålen.

Tilsæt fine og tynde skiver æble med skræl, krydr med salt og peber. Bland forsigtigt.

Dejlig mild og letsaltet kål med æblets sødme, citronens syrlighed og eddikens spændende mangfoldighed.

- Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...